Alpha 17 – Tynan jednak nie został wenezuelskim mnichem

Tynan dał nam znaki życia! Wygląda mi na to, że na aktualizację nie będziemy musieli tak długo czekać, jak na poprzednie.

Minęło trochę czasu od wydania alphy 16, a jako że nie chcę, by ktokolwiek myślał, że umarłem albo zostałem wenezuelskim mnichem czy coś…

Alpha 17: trwają prace

Aktualizacja ta będzie głównie w kierunku naprawy błędów w grze, w związku z czym nie dojdą żadne nowe funkcjonalności.

Jak dotąd, naprawiliśmy multum bugów. Stworzyłem zestaw narzędzi służących do analizowania balansu w grze i z pomocą jego oraz odzewu społeczności przebudowałem kilka systemów. Sprawdzamy również, w jaki sposób gra radzi sobie z gospodarowaniem pamięci, by zmniejszyć poziom marnowania jej. Przygotowałem też listę strategii wykorzystujących pewne luki oraz błędy w grze, które wykorzystywali gracze, by zdobyć przewagę w różnych momentach w grze, wypracowując rozwiązanie dla większości z nich. Część z tych poprawek wiąże się ze zmianą mechaniki, część z balansem, a dosłownie kilka zmienia delikatnie sposób działania sztucznej inteligencji. Dodajemy również część mechanik, o których wypowiadali się gracze, a które były potrzebne – jednym z nich będzie na przykład to, że w zakładce Sprzęt pojawi się informacja o masie, co pozwoli na łatwe stwierdzenie, jak ciężki jest każdy przedmiot.

Obecny plan:

Ukończyć poprawki i wydać całość jako Alpha 17.
Jednakże istnieje pewne prawdopodobieństwo, że nie wydamy aktualizacji zawierającej jedynie poprawki, a pójdziemy krok naprzód – dodając nowe funkcjonalności, wtedy dopiero decydując się na oddanie tego szerszej publice. Czemu? Każda aktualizacja tworzy pewien chaos w społeczności – niszczy kompatybilność modów (choć w sumie nie zniszczyłby jej na czystym save’ie – mechaniki nie zmieniły się tak drastycznie).

Pozostaje więc pytanie – wydamy aktualizację alpha 17 jako poprawkę, czy poczekamy, aż do niej dołączą również jakieś nowe elementy rozgrywki?

Źródło:
strona Ludeon