Alpha 17 – zapowiedź

System questów?! W tym tygodniu na blogu Ludeon Studios opublikowana została zapowiedź najnowszej aktualizacji, którą ochoczo i z wielkim entuzjazmem dla Was przetłumaczyliśmy!

Niedawno spytaliśmy graczy, czy woleliby aktualizację opartą tylko na załataniu bugów, czy może woleliby poczekać na dodanie do gry nowej zawartości.

Wyniki [przeprowadzonej na forum ankiety z wynikiem 39,5% dla bugfixów i 60,5% dla dodania nowej zawartości – dop. red.] pokrywały się z tym, co myślałem; destrukcyjny efekt aktualizacji (niszczący różne kompatybilności) nie jest wart wydania zwykłego bugfixa. Zatem dodajemy nową zawartość! Alpha 17 będzie w głównej mierze połączonym wydaniem dwóch aktualizacji, w którym jeden odpowiada za doszlifowanie i naprawę całości.

Nie zamierzam jednak wchodzić w detale (od tego są filmiki o aktualizacjach!). Mam tu jednak kilka podstawowych rzeczy w trakcie. Aktualizacja skupi się na wzbogaceniu zawartości świata oraz stworzeniu kolejnych powodów do używania systemu karawany [podróży po świecie – dop. red.].

– Tynan Sylvester, twórca gry RimWorld

Planowane zmiany w patchu

  • Drogi i rzeki na powierzchni świata (wraz z różnymi ich rodzajami)
  • System generowania się baz przeciwków został zrobiony od nowa
  • Naprawa sztucznej inteligencji przeciwników. Będą rozsądniejsi i trudniejsi do ogrania.
  • Ludzie mogą samodzielnie opatrywać swoje rany!
  • Nowa klasa incydentów, inicjująca questy na mapie świata.
    • Nowy system położenia występujący w określonych konfiguracjach. Tworzy on cele, do ukończenia których należy przejść przez poszczególne jego części. Umożliwia to o wiele większe zróżnicowanie niż w przypadku pojedynczych questów.
    • Działa to w następujący sposób:
      • Z biblioteki wybierasz główne położenie, do którego dokładasz wybrane składowe.
      • Twoim głównym położeniem może być zapas złota. Jako części możesz dodać na przykład zwierzęta-ludojadów albo porzuconą linię wieżyczek. Generator świata bierze wszystkie te kombinacje pod uwagę i tworzy go wedle niego.
      • Liczba możliwych kombinacji szybko może stać się olbrzymia. W aktualizacji system ten zachowa prostotę z możliwością dokładania do niej kolejnych cegiełek w kolejnych update’ach.
  • Masa poprawek balansu:
    • umiejętności będą mieć większe znaczenie,
    • spójniejsza i zbalansowana ekonomia,
    • farmy mięsne staną się opłacalniejsze,
    • kanibalizm nie będzie tak nudny,
    • operacje przestaną być absurdalne,
    • statystyki pokoju zaczną liczyć się w rozsądniejszy sposób,
    • incydenty wywoływane przez narratorów będą zróżnicowane.

Opierając się na ilości pracy wykonanej podczas godzin roboczych, Alfa 17 najpewniej będzie najbardziej pokaźną aktualizacją kiedykolwiek. RimWorld stał się prawdziwą bestią jeśli chodzi o poziom złożoności, z czego wynika poświęcanie większej ilości czasu na poprawki, by stanowiły integralną część gry […]. Wszystko to jednak część nieodłącznego ryzyka tworzenia kurczowo zintegrowanej, w pełni proceduralny symulator kolonii!

Jak pobrać Alpha 17?

Chciałbym tu powiedzieć „kliknij tutaj”, ale niestety – nie jest to jeszcze możliwe. Nie ruszyła nawet wersja beta aktualizacji. Wszystkiego dowiemy się wtedy, …

Kiedy będzie Alpha 17?

Nie ma żadnych pewnych informacji, ale co nam stoi na przeszkodzie, by trochę pogdybać!

  • Moim zdaniem prawdopodobne daty wyjścia aktualizacji to:
    • przed Wielkanocą,
    • pomiędzy Wielkanocą a majówką (początkiem maja),
    • do końca maja.
  • 20 grudnia 2016 r. wyszła Alpha 16 – było to przed świętami. Dziś, kiedy piszę ten artykuł, jest 12 kwietnia – za cztery dni Wielkanoc. To też okres przedświąteczny!
  • Prace nad Alpha 17 trwają minimum od stycznia – na początku lutego Tynan dał oznaki życia, oznajmiając, że nie został wenezuelskim mnichem.
  • Od A16 do dzisiaj minęło 3,5 miesiąca.
  • Daty powyżej maja są średnio prawdopodobne ze względu na czerwiec i zbliżające się wakacje (zwiększa się popyt na gry, sam Tynan pewnie chciałby odpocząć).
  • Tynan preferuje dwutygodniowy system pracy, o czym wypowiadał się na swoim blogu. Czymkolwiek ten system jest, wiem, że na pracę potrafi poświęcać całe dnie i kawałki nocy.

 

Źródło: blog Ludeon Studios